Chciałabym przedstawić Państwu mój plan rozwoju zawodowego. Jestem nauczycielem wychowania fizycznego i ubiegam się o stopień nauczyciela kontraktowego.Mam nadzieję, że mój plan pomoże innym nauczycielom na starcie.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko: mgr Katarzyna Krusińska
Opiekun stażu: mgr xxx
Miejsce pracy: Gimnazjum nr 1 w Chojnicach
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2005
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Posiadane kwalifikacje:
- magister wychowania fizycznego,
- instruktor koszykówki,
- instruktor piłki siatkowej
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
FORMY REALIZACJI ZADAŃ
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
ZADANIA ZWIĄZANE Z ORGANIZACJĄ STAŻU
1. Poznanie procedur osiągania awansu zawodowego
-Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących rozwoju zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem rozdziału 3a Karty Nauczyciela oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego,
-Napisanie planu rozwoju zawodowego
IX-X 2005
-Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego
2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu
-Rozmowa, zwarcie kontraktu,
-Współpraca przy gromadzeniu dokumentacji,
IX 2005
Cały okres stażu
-Zawarty kontrakt,
-Dokumentacja stażu,
3. Ustalenie z opiekunem stażu tematyki zajęć na okres stażu oraz terminów zajęć obserwowanych i prowadzonych
-Opracowanie terminów i tematyki,
-Opracowanie planów wynikowych,
IX-X 2005
-Konspekty zajęć,
-Terminarz zajęć prowadzonych i hospitowanych,
-Plany wynikowe,
-Potwierdzenie opiekuna stażu,
4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
-Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, świadectw, konspektów lekcji
Cały okres stażu
-Teczka stażysty,
5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego
-Autoanaliza, opis realizacji zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego,
-Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego,
V 2006,
V 2006
-Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,
-Poprawne sformułowanie wniosku,
6. Tworzenie własnego warsztatu pracy
-Konsultacja z pozostałymi nauczycielami wychowania fizycznego i innymi nauczycielami,
-Opracowanie planów wynikowych,
-Samodzielne organizowanie przyborów i sprzętu,
-Gromadzenie literatury przedmiotu
według potrzeb
IX 2005
-Notatki własne,
-Plany wynikowe,
-Zdjęcia, potwierdzenie opiekuna stażu,
-Spis literatury,
II. ZAPOZNANIE SIĘ Z ORGANIZACJĄ, ZDANIAMI I ZASADAMI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
-Analiza dokumentacji szkoły:
Statut Szkoły,
Plan Rozwoju Szkoły,
Program Wychowawczy Szkoły,
Wewnątrzszkolny System Oceniania,
Regulamin pracy,
-Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole,
-Zapoznanie się z terminem dyżurów,
-Udział w Radach Pedagogicznych,
-Udział w spotkaniach Zespołu -Przedmiotowego Artystyczno - Sportowego
-Zapoznanie się z dokumentacją pielęgniarki szkolnej dotyczącej stanu zdrowia uczniów
cały okres stażu, na bieżąco
-Notatki własne,
-Potwierdzenie opiekuna stażu,
-Organizacja własnej pracy
-Pełnienie dyżurów,
-Lista obecności na radach,
-Lista obecności na spotkaniach Zespołu Przedmiotowego Artystyczno -Sportowego
-Notatki własne,
2. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole
-Udział w szkoleniu BHP
IX 2005
-Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
3. Opanowanie umiejętności prowadzenia dokumentacji szkolnej
-Analiza dokumentów związanych z zajęciami dydaktycznymi:
Dziennik lekcyjny,
Rozkład zajęć,
Dziennik zajęć pozalekcyjnych,
Świadectwa szkolne
cały okres stażu
-Poprawnie prowadzona dokumentacja szkolna,
-Potwierdzenie opiekuna stażu,
III. ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI DYDAKTYCZNYCH ORAZ ROZWIJANIE SPOSTRZEGAWCZOŚCI, UMIEJĘTNOŚCI ANALIZY I WYCIĄGANIA WNIOSKÓW
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela
-Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
1 raz w miesiącu IX 2005-V 2006
-Wnioski z obserwacji i hospitacji
2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora
-Opracowanie konspektów zajęć, konsultacja, analiza
1 raz w miesiącu,
IX 2005-V 2006
-Konspekty lekcji, wnioski, uwagi do realizacji
3. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron
-Działania autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań analiz i ewaluacji
cały okres stażu
-Autoanaliza, autorefleksja
4. Uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu
-Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych,
-Udział w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły,
-Rozpoczęcie kursu oligofrenopedagogiki,
-Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów, zgłębianie nowości dotyczących wf poprzez studiowanie literatury fachowej, lektura czasopism i książek o tematyce psychologiczno-pedagogicznej,
-Odwiedzanie edukacyjnych witryn internetowych
cały okres stażu
cały okres stażu
X-XI 2005,
cały okres stażu,
cały okres stażu
-Zaświadczenia, potwierdzenie udziału,
-Zaświadczenia, potwierdzenie udziału,
-Zaświadczenie o rozpoczęciu kursu,
-Pisemna prezentacja (tabela zapoznania się z literaturą) przeczytanych książek i czasopism,
-Adresy witryn internetowych,
5. Wykorzystanie w pracy zawodowej technologii komputerowej
-Publikacja w internecie planu rozwoju zawodowego, konspektów,
-Przygotowanie konspektów na zajęcia z wykorzystaniem komputera,
-Przygotowanie dokumentacji stażu z wykorzystaniem komputera,
-Wykorzystanie poznanej techniki komputerowej w całej mojej pracy dydaktycznej,
cały okres stażu
-Adresy witryn internetowych, zaświadczenia
-Konspekty,
-Teczka stażysty
IV. POSIADANIE WIEDZY Z ZAKRESU PROBLEMÓW WYCHOWAWCZYCH SZKOŁY ORAZ UMIEJĘTNOŚCI POSZUKIWANIA ŹRÓDEŁ INFORMACJI O UCZNIU
1. Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb podopiecznych
-Lektura czasopism i książek o tematyce psychologiczno-pedagogicznej,
-Zapoznanie się z sytuacją rodzinną wychowanków,
-Uczestnictwo w spotkaniach z rodzicami (wywiadówki),
cały okres stażu
-Pisemna prezentacja (tabela zapoznania się z literaturą) przeczytanych książek i czasopism,
-Potwierdzenie opiekuna stażu,
2. Poznanie sposobu oddziaływania
-Zapoznanie się z Programem Wychowawczym Szkoły oraz Wychowania Fizycznego,
-Podjęcie współpracy z pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas,
-Współtworzenie życia sportowego szkoły
cały okres stażu
-Notatki własne
-Potwierdzenie,
-Zgromadzona dokumentacja,